Изображение Правила повернення онлайн-покупок і подарункових сертифікатів

Кожна епоха диктує свої правила. І в цьому довелося переконатися на власному досвіді з початком пандемії. Ми навчилися пристосовуватися і різко перейшли на онлайн-покупки. Складність в тому, що є велика різниця в плані захисту прав споживачів і повернення товару при онлайн і оффлайн шопінг. Давайте розберемо, що повинен знати клієнт будь-якого інтернет-магазину.

Особливості інтернет-продажів

Найголовніша відмінність – Ви можете повернути будь-яку річ. В інтернеті не існує неповоротних товарів. При цьому Ви навіть не зобов’язані пояснювати причину і погоджуватися обміняти наявний товар на аналогічний.

Виняток для повернення тільки одне – річ, виготовлена безпосередньо для Вас під замовлення. Але, якщо Ви купуєте готовий виріб, яке є на сайті, і просто за допомогою конструктора вибираєте потрібний Вам колір і розмір – то це не персональне замовлення. Ви можете сміливо повернути його назад продавцеві.

Які ризики можливі при покупці онлайн?

1. Ні для кого не секрет, що товар, який Ви купили в магазині, можна повернути протягом 14 днів після покупки при наявності чека. При покупці онлайн термін повернення скорочується вдвічі. У Вас є всього лише 7 днів на повернення покупки.

2. На практиці повернення можливе, якщо Ви придбали цей виріб у юридичної особи або індивідуального підприємця. Якщо ж купівля відбувалася через інтернет-сервіси з розміщення товарів або групи спільних покупок, то простіше буде продати не підійшов товар, ніж повернути за нього гроші.

3. Часто продавці не хочуть повертати гроші. Перше Ваше дію – відішліть письмову претензію продавцеві. Якщо і це не допомогло – пишіть скаргу до регіонального відділення Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів.

Правила повернення онлайн-покупок

Щоб не виникло проблем з продавцем, слід дотримуватися ряду правил:

– покупкою, яка Вам не підійшла, не можна користуватися, ламати її або бруднити;

– не можна зрізати пломби, ярлики або бирки;

– у Вас на руках повинен бути чек (штрих-код) або скан-копія, що підтверджує факт оплати.

Продавець зобов’язаний повернути Вам гроші протягом 10 днів з моменту повернення товару. Він може оформити банківський або поштовий переказ, або віддати їх Вам готівкою, якщо для цього є можливість. Тип отримання грошей вибираєте Ви. Продавець попередньо повинен узгодити цей момент з Вами.

Повернення грошей за послуги

Що робити, якщо мова йде про нематеріальні речі, які Ви придбали, але не змогли або не захотіли скористатися?

Існує 2 типу договорів, які укладаються на надання послуг, наприклад, персональних тренувань:

1. Абонентська договір – укладається на певний період часу, протягом якого Ви можете скористатися послугами. По закінченню часу, зазначеного в договорі, навіть якщо Ви жодного разу не відвідали тренування незалежно від причин, Ваші тренування згорять. І гроші Вам ніхто не зобов’язаний повертати.

Повернути гроші можна тільки в тому випадку, якщо термін дії абонентського договору ще не завершився. Є кілька сценаріїв розвитку подій. Перший і найлегший – Ви звертаєтеся до відділу продажів і подаєте письмову заяву про розірвання договору. Після вирахування витрат (відвіданих занять), Вам повинні повернути залишок від спочатку внесеної суми. Другий варіант – гроші Вам повертати відмовляються. Напишіть претензію із зазначенням суми, яку Ви просите повернути, і кількості відвіданих занять. Вас знову проігнорували? Значить, пора йти по третьому сценарієм. Зверніться з проханням в письмовій формі відмовити Вам у поверненні. Після цього зберіть всі наявні на руках документи (чек, договір, претензію, докази відмови) ізвертайтеся з позовною заявою до суду .

2. Договір надання послуг – вважається більш вигідним для споживача. Навіть якщо Ви жодного разу не відвідали заняття за обумовлений період часу, то маєте право вимагати повернення грошей або проведення оплачених тренувань.

Повернення подарункових сертифікатів

Що робити, якщо закінчився термін дії сертифіката, або Ви не хочете користуватися пропонованими Вам послугами? Чи можна повернути гроші в цьому випадку?

Поняття «подарунковий сертифікат» відсутня в чинному законодавстві , ніж часто користуються недобросовісні продавці. Крім того, щоб убезпечити себе, багато пишуть на самому сертифікаті, що його не можна повернути або обміняти. Такими діями продавець порушує Ваші права і отримує неправомірну вигоду за зобов’язання, за якими отримав аванс.

З якими ситуаціями найчастіше стикаються «щасливі» володарі подарункових сертифікатів?

1. Ви купуєте товар, який коштує менше суми, зазначеної на сертифікаті, і хочете отримати різницю. Продавець відмовляється віддавати залишок коштів, рекомендуючи купити дорожчий товар, і заплатити суму, якої бракує.

2. Закінчився термін дії, написаний на сертифікаті, і продавець відмовляється віддавати гроші.

3. Власники закладів, які поширюють такі сертифікати, часто розміщують на них опис штрафних санкцій за розірвання договору.

У кожному з перерахованих вище випадків закон на боці споживача. Вам повинні повернути всі витрачені кошти. А єдина штрафна санкція, яка може Вам загрожувати – це утримання вартості виготовлення знаходиться у Вас сертифіката.

Якщо продавець після отримання претензії не відреагував належним чином, звертайтеся до суду.

Залишити коментар