Изображение Як повернути бракований товар?

Як реалізувати свої права при покупці неякісного товару?

Часто ми стикаємося з тим, що продавець відмовляється приймати неякісний товар назад і повертати витрачені гроші. Що робити в цьому випадку?

Існує певний алгоритм повернення товару. В першу чергу не варто відкладати розгляд на потім, всі дії повинні проводитися відразу після події. Необхідно скласти скаргу на недобросовісного продавця самостійно або звернувшись за допомогою до адвоката, якщо Ви сумніваєтеся в правильності її написання. Чим швидше Ви зреагуєте, тим більша ймовірність благополучного результату суперечки з продавцем.

З якими ситуаціями Ви можете зіткнутися?

1. Ви відразу ж побачили, що товар неякісний при його доставці. В цьому випадку відмовтеся його приймати, поясніть свою позицію, озвучте виявлені недоліки або дефекти, попросіть, щоб кур’єр зв’язався з менеджером фірми або іншою відповідальною особою. Не розписувалися ні в одному з наданих Вам документів. Відмовтеся оплатити покупку, якщо оплата в даному випадку проводиться в момент доставки. Не варто впадати у відчай, якщо Вам доставили неякісний товар, який уже оплачено. Вихід є з будь-якої ситуації.

2. Ви отримали товар, розписалися в його отриманні і тільки після відходу кур’єра виявили, що доставлене виріб має дефекти. В цьому випадку в першу чергу зв’яжіться з менеджером компанії, поясніть ситуацію, перерахуйте виявлені недоліки, попросіть повернути гроші або здійснити заміну бракованого товару. У розмові обов’язково зробіть акцент на тому, що в іншому випадку Ви звернетеся зі скаргою до Товариства із захисту прав споживачів.

Дуже часто ситуація благополучно дозволяється на даному етапі, і фірма робить заміну товару або компенсує витрати.

Що робити, якщо не вдалося мирно вирішити питання з продавцем?

У тому випадку, якщо продавець відмовляється реагувати на Ваше звернення або просто тягне час, необхідно написати претензію до продавця, який продав Вам товар. До претензії повинні додаватися ксерокопія чека, а також всіх наявних документів на товар. Після цього зверніться в магазин, де ви придбали товар, і залиште там один екземпляр претензії уповноваженій особі, другий залишається у Вас. Попередньо на Вашому екземплярі уповноважена особа продавця повинно вказати свої ПІБ, офіційну посаду і дату отримання претензії.

Якщо ж у Вас відмовляються приймати претензію або Ви не можете з певних причин пред’явити її особисто (наприклад, якщо здійснювали покупку онлайн) , то відправте даний документ рекомендованим листом, вказавши в графі адреса одержувача – юридична адреса фірми. У Вас на руках залишиться квитанція про відправку, яку необхідно зберігати протягом усього періоду розгляду з продавцем.

Після цього зверніться із заявою до Товариства із захисту прав споживачів. Разом із заявою подайте копію чека, всіх документів на товар, претензії до продавця або поштової квитанції. Так само, як і в випадку з продавцем, уповноважена особа зобов’язана залишити свої дані і розписатися на другому екземплярі заяви. Можна відіслати всі документи рекомендованим листом.

Якщо ж і це не допомогло вирішити ситуацію, то слід звернутися в суд. В цьому випадку Вам потрібно допомога грамотного адвоката .

Нюанси, які необхідно знати при поверненні

1. У претензії до продавця і в заяві до Товариства із захисту прав споживачів обов’язково вкажіть свій номер телефону.

2. Ви маєте повне право не писати претензію продавцеві, а відразу звернутися зі скаргою до Товариства із захисту прав споживачів.

3. Покупець має право повернути товар продавцеві протягом 14 днів з моменту здійснення покупки, навіть якщо він не має дефектів.

4. Процес вирішення конфлікту з приводу неякісного товару має позовну давність в 1 рік.

5. У разі придбання неякісного товару Ви маєте право вимагати повернути гроші, анулювавши угоду, або, замінити його на новий.

– якщо Ви вибрали гроші, то продавець повинен повернути повну суму протягом 7 днів з моменту подачі вимоги;

– якщо Ви хочете замінити товар на новий, то продавець повинен здійснити заміну не пізніше 14 днів з моменту отримання претензії, якщо він є в наявності. У разі, якщо товар відсутній на складі, термін заміни може розтягнутися до 2 місяців, починаючи з дати пред’явлення претензії.

Ми сподіваємося, що дана інформація допоможе Вам вирішити виниклу суперечку з продавцем. І пам’ятайте, що безвихідних ситуацій не буває.

Залишити коментар