Изображение Плюс один: нова причина для перевірок Держпраці

Нова причина для перевірок роботодавців співробітниками Держпраці

Мін’юст став ініціювати передачу інформації про боржників, які ухиляються від сплати аліментів за судовим документам, в Державну службу з питань праці. Крім боротьби з неплатниками аліментів, таким чином виявляються роботодавці, які виплачують заробітну плату своїм співробітникам в конвертах.

Причина тому – більше 10 тисяч звернень за 2018 рік у Державну виконавчу службу від батьків-одержувачів аліментів. Вони мають у своєму розпорядженні інформацією про неофіційні доходи боржників по аліментах, які ухиляються від сплати податків і виконання зобов’язань по аліментах.

Мін’юст та Державна служба з питань праці підписали меморандум про співпрацю. Згідно з його положеннями, проводяться перевірки боржників і компаній, в яких вони працюють. Інформацію про порушення в оформленні взаємин між роботодавцем і працівниками Мін’юст передають в Держслужбу праці не пізніше наступного робочого дня. Якщо при перевірці виявлено факт порушення, то за кожного невлаштованого співробітника роботодавець сплачує штраф у розмірі 125 190 гривень. За приховування розмірів реальної заробітної плати, яка може кваліфікуватися як злісне ухилення від виконання зобов’язань по виплаті аліментних сум, особа може бути притягнута до громадських робіт від 80 до 120 годин, або притягнуто до виправних робіт строком до 1 року, або може бути позбавлена ​​волі на термін до 2 років.

У разі залучення до відповідальності роботодавця, проводиться перерахунок заборгованості за виконавчими документами про сплату аліментів. Якщо розмір аліментів не вказати у твердій сумі, то розрахунок проводиться з розміру середньої заробітної плати за місцевим регіону. В результаті перерахунку розмір заборгованості може збільшитися або зменшитися.

повноваження ревізорів

При наявності службового посвідчення перевіряючі мають право без попередження проводити перевірки підприємств, безперешкодно входити в них в будь-який час доби і фіксувати випадки порушення трудового законодавства.

Під час перевірки співробітники Держслужби праці мають право:

– входити без перешкод в адміністративні, службові і виробничі приміщення організацій усіх форм власності;

– витребувати документи, реєстри, книги, журнали та іншу документацію, яка містить відомості і інформацію по предмету перевірки;

– опитувати самостійно або із залученням свідків керівників, співробітників компанії, вимагати надати письмові або усні пояснення;

– вимагати виділення окремого, ізольованого приміщення для проведення конфіденційних бесід з персоналом з питань проведення інспекції.

У 2019 перевірок буде вдвічі більше

Пильна увага в цьому році буде приділено фізичним особам-підприємцям. Крім того, Держслужба буде моніторити ЗМІ, соціальні мережі, телебачення і інші відкриті джерела інформації для аналізу інформації про підозри в тіньовому трудовому влаштуванні людей. Законодавство дає право за підсумками такого аналізу проводити перевірки. Повноваження інспектуючих осіб обмежені предметом перевірки. Тому за прогнозами метою проведення перевірки буде не конкретний працівник, а питання працевлаштування співробітників в компанії і нарахування зарплати.

До чого бути готовим бізнесу

Потрібно розуміти, що не існує такої підстави для проведення перевірки, як «інформація співробітників державної виконавчої служби». У таких випадках можна відмовляти в проведенні перевірки або оскаржити дії співробітників в судовому порядку.

Поки не будуть внесені зміни в порядок проведення перевірок, інспекції з таких підстав мають ознаки незаконних, а тому проводяться без чітких підстав. Зверніть увагу, що в таких перевірках не можуть брати участь співробітники державної виконавчої служби.

Альтернатива планових перевірок в бізнесі в Україні

З юридичної точки зору залучити до штрафних санкцій підприємство можна тільки в разі порушення законодавства. Це можна зробити, тільки зафіксувавши конкретні факти. Якщо при перевірці працівник, якого підозрюють в неофіційному працевлаштуванні, відсутній на робочому місці, немає офіційних даних і документальних підтверджень працевлаштування співробітників, не зафіксовано виконання конкретного виду робіт, то притягнути до відповідальності роботодавця неможливо. Відповідно, протоколи можна оскаржити і скасувати в судовому порядку.

Щоб застосувати штрафні санкції, потрібно зафіксувати присутність конкретного працівника на робочому місці, виявити документи про його працевлаштування.

В силу вищесказаного, неплатники аліментів для роботодавців стають підвищеним фактором ризику. Саме через них роботодавець може бути притягнутий до таких великих штрафів. Цілком можливо, що в деяких компаніях їх постараються звільнити, щоб уникнути негативних наслідків. Але в більшості випадків політика до співробітників з боку роботодавця буде формуватися індивідуальної цінністю і особистими професійними навичками кожного співробітника.

Найбільш вірогідний сценарій – перед перевіркою трудової інспекції працівники низької кваліфікації будуть звільнені, а найцінніші документально офіційно працевлаштовані. Проблема роботодавця ускладнюється тим, що у нього необов’язково містить інформацію, хто конкретно є боржником по сплаті аліментів. І, хоча вже кілька років функціонує єдиний реєстр боржників, розроблений Мін’юстом, населення і роботодавці ще недостатньо повноцінно і ефективно працюють з ним.

Залишити коментар