Изображение ЗМІНИ У ПРОЦЕСІ реєстрації ПІДПРИЄМСТВ У 2016 году

У 2016 р. відбуліся Зміни у законодавстві, Які повінні були б спростіті для громадян процес реєстрації підприємств. Проти деякі Із нововведень віклікають ряд вопросам та потребують роз’яснень спеціалістів.

Чинний у 2016 году Закон «Про внесення змін до Закону України« Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців »та Деяк других законодавчо АКТІВ України относительно децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та Громадського Формування» (далі Закон ) кардинально змінює всю систему реєстрації.

Основним нововведенням цього Закону є відмова держави від монополії на Вчинення реєстраційніх Дій. При цьом повноваження относительно державної реєстрації Вперше могут отріматі НЕ лишь органи місцевого самоврядування чи комунальні та Державні підприємства, но й Нотаріуси, включаючі приватних. Таке решение НЕ є унікальне у мировой практике, однак в Україні его Було Прийнято Вперше.

Отже, согласно з новою редакцією Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та Громадського Формування» при вінікненні бажання зареєструваті підприємство або статус фізичної особи-підприємця можна звернути:

  • до виконкому місцевої ради чи райдержадміністрації (у Києві та Севастополі – до міськадміністрації або райадміністрації);
  • до нотаріуса;
  • до акредитований суб’єкта державної реєстрації.

З первого подивиться всі зрозуміло, но є декілька застережень. ВИКОНКОМ місцевої ради (кроме міськвіконкомів міст обласного значення) є суб’єктом системи держреєстрації лишь у разі, если відповідна Місцева рада прийнять таке решение. Акредитований суб’єкт державної реєстрації є юридичною особою публічного права, тобто поки тієї чи Інший держорган або орган місцевого самоврядування НЕ Прийма необхідного решение, акредитований суб’єкт у конкретному населеному пункті НЕ з’явиться. До того ж слід зауважіті что за межами райцентрів и міст районного або обласного значення Нотаріуси зустрічаються НЕ Надто часто. Всі ЦІ нюанси дають змогу Говорити про ті, что у невеликих населених пунктах зареєструваті підприємство набагато легше не стану.

Гарньє Новинам є ті, что у Законі «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та Громадського Формування» – п. 5 ч. 1 ст. 4 Було закріплено принцип екстеріторіальності реєстрації в межах України. Согласно до даного принципу, если Вам треба зареєструваті підприємство у Київській області, то ми не обов’язково необходимо подаваті документи до Києва. Ви можете подати їх нотаріусу або державному реєстратору, Які знаходяться в Днепропетровске.

Давайте тепер розглянемо перелікдокументів, Які необходимо подаваті.

Если Ви бажаєте зареєструваті юридичним особам то відповідно до ст. 17 Законуслід підготуваті заяву про реєстрацію за встановлення формою та заяву про избрания спрощеної системи оподаткування та / або реєстрацію платником ПДВ та / або включення до Реєстру неприбуткових ОРГАНІЗАЦІЙ та установ (если Щось Із цього входити у Ваші плани). Такоже необходимо підготуваті установчо документ юридичної особи (статут, установчо договір ТОЩО залежних від обраної організаційно-правової форми). Если одним з засновніків Виступає іноземна юридична особа, треба надаті документ, Який підтверджує ее реєстрацію, у відповідній стране.

При цьом, если юридична особа створюється НЕ з нуля, а на основе Вже існуючої, додатково необходимо подаваті:

  • если юридична особа створюється в результате превращение – оригінал (нотаріальну копію) передавальний акту;
  • если юридична особа створюється в результате злиттів – оригінал (нотаріальну копію) передавальний акта та документи для держреєстрації припиненням однієї чи кількох існуючіх юридична осіб;
  • если юридична особа створюється в результате виділу – оригінал (нотаріальну копію) передавальний акту та пакет документів для реєстрації змін у відомостях про існуючу юридичним особам;
  • если юридична особа створюється в результате поділу – оригінал (нотаріальну копію) розподільчого балансу та документи для державної реєстрації припиненням існуючої юридичної особи.

Перелік документів для реєстрації фізичної особи-підприємця наведень у ст. 18 Закону:

  • заяву про державну реєстрацію;
  • заяву про избрания спрощеної системи оподаткування та / або реєстрацію платником ПДВ (если Щось Із цього входити у Ваші плани);
  • Нотаріально засвідчену згоду батьків (усиновлювачів), піклувальніка чи органу опікі та піклування, если зареєструватіся як ФОП бажає особа, что досягла віку 16 років, но НЕ має повної ЦИВІЛЬНОЇ дієздатності.

Документи могут буті подані як у паперовій, так и в електронній форме – через портал Мін’юсту.

Если документи подаються в паперовій форме, то особа, яка їх подає, має пред’явити державному реєстратору документ, что посвідчує особу, та Довіреність (если вона є представником особи, яка реєструється ФОП, або Діє від імені засновніків юридичної особи).

Такоже слід зауважіті, что Ві обов’язково повінні Сплатити адміністративний збір. Его розміри закріплено в ст. 36 Закону. Частина другою цієї ж статті встановлен, что за виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, справляється адміністративний збір у размере 30 відсотків адміністративного збору, встановлення Частина перша цієї статті.

Если Ви нада документи оформлені у відповідності до вимог Закону та в повний обсязі, то державний реєстратор в течение 24 годин (без врахування святкових и вихідних днів) з моменту Отримання документів пріймає решение про реєстрацію.

У разі, если документи подані не в повну обсязі б або не відповідають вимоги, зазначеним уч. 1 ст. 27 Закону, то в тій самий строк державний реєстратор пріймає решение относительно припиненням їх РОЗГЛЯДУ й надає заявнику 15 календарних днів на Усунення недоліків. У разі Усунення недоліків Розгляд документів відновлюється, если ж Недоліки НЕ усунуто – пріймається решение про відмову в реєстрації. Кроме того, ч. 1 ст. 28 Закону предполагает ще низьку підстав для відмові в реєстрації.

После Внесення відомостей про реєстрацію юридичної особи або ФОП до ЄДР відповідні Відомості автоматично вносяться й до реєстрів ДФС. Відомості про реєстрацію Надаються и для реєстрації юридичної особи (ФОП) як платника ЄСВ.

Свідоцтво про реєстрацію за новімі правилами не Видається. Замість него формується електронний витяг на порталі Мін’юсту.

Розглянувші Зміни введені до законодавства точно можна стверджуваті лишь, что незважаючі на з’явилася альтернатива державному реєстратору при поданні документів для реєстрації юридичних або фізичних осіб сама процедура набагато простішою Звичайно громадян не стала. Саме тому спокійніше и надійніше користуватись с помощью спеціалістів.

Залишити коментар