Изображение Що потрібно знати про нові спрощених правилах отримання офіційного дозволу на роботу для іноземців в Україні?

З 27 вересня 2017 року, через три місяці від дати його підписання Президентом, вступив в силу Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення бар’єрів для залучення іноземних інвестицій».

З огляду на те, наскільки істотно ці зміни вплинули на всю процедуру отримання законного дозволу на працевлаштування іноземців в Україні , не дивно, що у нього вже з’явилися свої прихильники і противники. Перші хвалять прозорість і простіший порядок подачі документів, а також можливість продовження та поновлення дозволу. Однак, є безліч причин, за якими змінений порядок отримання дозволу на працевлаштування в Україні викликав бурю обурення серед іноземних претендентів і українських роботодавців, які постійно стикаються з наймом іноземних громадян.

Але давайте розберемося, що хорошого і що поганого приніс нам цей “вітер змін” в сфері працевлаштування іноземних громадян на території України.

Не може не радувати хоча б той факт, що це перший випадок в Українському Законодавстві, коли керуватися в даному питанні можна саме Законом, а не черговою постановою Кабінету міністрів, який, до речі, не дуже-то прагнув спростити процедуру, вносячи досить незвичайні для іноземного громадянина довідки і документи.

Нововидані зміни свіжі і логічні, а з логікою, як відомо, не посперечаєшся.

– В першу чергу, тепер є чіткий поділ заявників на “особливу категорію” і всіх інших, відповідно до чого призначається різний перелік обов’язкових документів для подачі і порядок отримання дозволу. Наприклад, випускники вузів, що входять в топ-100 світового рейтингу, IT-фахівці, високооплачувані фахівці з зарплатою, що становить більше 50-ти прожиткових мінімумів (а це 160 тис. Грн. На 2017 рік!), Люди творчих професій, а також засновники і учасники юр. особи, створеного в Україні, мають можливість претендувати на дозвіл терміном 3 роки. Раніше – 2 роки були максимальним терміном дозволу. Належність до особливої ​​категорії необхідно підкріпити відповідними документами при подачі заяви.

– Всіх інших іноземних громадян і осіб без громадянства чекає спрощений список документів, з якого тепер виключені медичні довідки будь-якого роду, разом з довідками про судимість та про неналежність до державних таємниць України. Термін дії дозволу для таких заявників буде складати 1 рік.

– Продовжувати і вносити зміни в дозвіл на працевлаштування іноземців тепер стало простіше і швидше (процес розгляду займе 3 робочих дня), проте коштувати це буде значно дорожче – вартість прирівнюється до вартості отримання самого дозволу. Так, дозвіл на роботу терміном до півроку обійдеться іноземцям в суму, рівну двом прожитковим мінімумам (3 200. У 2017 році), терміном до року – чотирьом прожитковим мінімумам (6 400. У 2017 році), терміном від одного до трьох років – шести прожитковим мінімумам (9 600. у 2017 році).

Але давайте повернемося до однієї з головних цілей Закону, яка криється в його назві – “усунення бар’єрів для залучення іноземних інвестицій”. І це абсолютно не порожні слова, так як для інвесторів створені комфортні умови отримання тимчасової посвідки на проживання в Україні. Більше ніякого “самотрудоустройства” засновника в свою ж власну компанію і подача заяви на рівних підставах з усіма іншими працівниками. Однак, такий привілей буде по кишені далеко не всім іноземним підприємцям – порогом інвестицій є 100 тис. Євро статутного капіталу підприємства.

Наскільки ефективно такий інструмент допоможе залучити інвестиції в Україну понад зазначену суму, і які додаткові заходи в цій галузі будуть прийняті, покаже лише час.

Буде помилкою не відзначити той факт, що отримання дозволу на працевлаштування в Україні було і продовжує залишатися найбільш важливим підставою для подальшого оформлення тимчасової посвідки на проживання , посвідки на постійне проживання в Україні або самого громадянства України. Отримання фіктивних трудових договорів та оформлення дозволу на роботу відкривало можливість всім бажаючим проживати на території України, заплативши за таку процедуру порівняно невелику плату. Однак, тепер, докладаючи трудовий договір до своєї заяви, іноземний громадянин повинен показати в ньому свій планований щомісячний дохід в розмірі десяти мінімальних окладів. Є виключення в розмірі п’яти окладів для заявників, що належать до “особливої ​​категорії”, але в будь-якому випадку, тепер роботодавець повинен буде добре подумати, перш ніж наймати іноземців на роботу.

Таким чином, передбачається значне зниження кількості заяв, що відносяться до свого роду “фіктивним” іноземним трудящим, що, в общем-то, непогано.

Для тих іноземних громадян, які збираються працювати в Україні всерйоз і самовіддано, займаючи відразу кілька посад в одній або різних організаціях, Закон наказує отримати відразу декілька дозволів, для кожної з посад окремо.

Крім того, роботодавцем може тепер виступати не тільки юридична особа , а й ФОП. До цього фізичні особи-підприємці не могли укладати трудовий контракт з іноземними співробітниками.

Що ж випливає з усього, що ми з вами обговорили? – У цього Закону тепер є вектор, він спрямований на залучення найбільш висококваліфікованих фахівців з-за кордону і іноземні інвестиції від 100 тис. Євро і вище. Мита, тобто державні збори за надання дозволу для здійснення робочої діяльності зросли, як виросла і мінімальна заробітна плата іноземців. Все це повинно привести до великих відрахувань у бюджет і якоїсь “фільтрації” іноземного праці на території України. Хороший розрахунок, але для його підтвердження або спростування потрібен певний час, яке покаже реакцію зовнішнього ринку праці та інвестицій на пропозицію з боку нашої держави.

Залишити коментар